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Dr. Philipp Scharfenberger

Dr. Philipp Scharfenberger is Vice Director and Scientific Project Manager at the Institute for Customer Insight at the University of St.Gallen (ICI-HSG). His research focuses on brand management as well as symbolic consumption and ownership. In the course of his work at the ICI, he has worked with various German and Swiss companies in various industries (automotive, food trade, hearing acoustics and financial services). He is also a lecturer at the University of St.Gallen and owner of the communications agency “Unnütz”, which he founded during his studies of media economics. Philipp Scharfenberger holds a doctorate from the Institute for Customer Insight.

More about Dr. Philipp Scharfenberger

Curriculum Vitae

Publications

Die neue Welt der Markenkommunikation – Ein zukunftsorientierter Ansatz zum ganzheitlichen Management von Markenauftritten
in: GfM-Forschungsreihe, 2018, 6/18
(Torsten Tomczak, Philipp Scharfenberger, Felicitas Morhart & Jennifer Treiber-Ruckenbrod)

Kreativität bleibt der Schlüssel zum Erfolg
in: HandelsZeitung: Schweizer Wochenblatt für Wirtschaft, 2018, 45
(Torsten Tomczak & Philipp Scharfenberger)

Spagat in der Transformation – Marken als Treiber der Veränderung und Bewahrer der Unternehmensessenz
in: Absatzwirtschaft, 2017, 11, 54-57
(Benedikt Jahn, Jennifer Treiber-Ruckenbrod, Philipp Scharfenberger & Torsten Tomczak)

Experiencing the Self through Products : How Direct Product Experiences Paired with Abstract Product Construals Increase Consumers’ Identification with and Evaluation of Product
in: NA – Advances in Consumer Research. Duluth, MN: Association for Consumer Research, 2016, S. 720
(Silke Blumer, Philipp Scharfenberger, Gerald Häubl & Torsten Tomczak)

Was ist Herkunft wert? Eine empirische Studie zu Regionalprodukten
(Stephan Feige, Raphael Annen, Roman Hirsbrunner & Philipp Scharfenberger)

Zur Idee einer Object-Dominant Logic im Marketing
in: Always Ahead im Marketing – Offensiv, Digital, Strategisch, Wiesbaden: Springer Gabler, 2015, 69-85
(Torsten Tomczak & Philipp Scharfenberger)

Emotionen aus Sicht der Kommunikation
in: Erfolgsfaktor Emotionalisierung: wie Unternehmen die Herzen der Kunden gewinnen, Stuttgart: Schäffer-Poeschel, 2010, 3-15
(Philipp Scharfenberger, Torsten Tomczak & Sven Henkel)

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