Impressum
de
en

Prof. Dr. Emanuel de Bellis

Prof. Dr. Emanuel de Bellis ist Vizedirektor und Assistenzprofessor für Marketing und Forschungsmethoden am Institut für Customer Insight an der Universität St.Gallen (ICI-HSG). Seine Forschung beschäftigt sich mit den Themen autonome Technologien, Mass Customization und Environmental Cues. Emanuel de Bellis war 2019 Visiting Associate Research Scholar an der Columbia University in den USA sowie in den Jahren 2014 und 2015 Visiting Scholar an der University of British Columbia in Kanada und am Max-Planck-Institut für Bildungsforschung in Deutschland. Er promovierte an der Universität St. Gallen.

Mehr über Prof. Dr. Emanuel de Bellis 

Zum Lebenslauf

Ausgewählte Publikationen

How and When Weather Boosts Consumer Product Valuation
in: Journal of the Academy of Marketing Science, 2019, conditionally accepted
(Tobias Schlager, Emanuel de Bellis & JoAndrea Hoegg)

Autonomous Shopping Systems: Identifying and Overcoming Barriers to Consumer Adoption
in: Journal of Retailing, 2019, forthcoming
(Emanuel de Bellis & Gita V. Johar)

Personalizing the Customization Experience: A Matching Theory of Mass Customization Interfaces and Cultural Information Processing
in: Journal of Marketing Research, 2019, 1-6
(Emanuel de Bellis, Christian Hildebrand, Ito Kenichi, Andreas Herrmann & Bernd Schmitt)

Blind Haste: As Light Decreases, Speeding Increases
in: PLOS ONE, 2018, 13 (1), 1–14
(Emanuel de Bellis, Michael Schulte-Mecklenbeck, Wernher Brucks, Andreas Herrmann & Ralph Hertwig)

The Influence of Trait and State Narcissism on the Uniqueness of Mass-Customized Products
in: Journal of Retailing, 2016, 92(2), 162-172
(Emanuel de Bellis, David E. Sprott, Andreas Herrmann, Hans-Werner Bierhoff & Elke Rohmann)

Cross-National Differences in Uncertainty Avoidance Predict the Effectiveness of Mass Customization across East Asia: A Large-Scale Field Investigation
in: Marketing Letters, 2015, 26(3), 309–20
(Emanuel de Bellis, Christian Hildebrand, Kenichi Ito & Andreas Herrmann)

A Lack of Appetite for Information and Computation. Simple Heuristics in Food Choice
in: Appetite, 2013, 71, 242-251
(Michael Schulte-Mecklenbeck, Matthias Sohn, Emanuel de Bellis, Nathalie Martin & Ralph Hertwig)

Alle Publikationen

Meet UsTRANSFORMAMUS 2020 | The Summit on Business Transformation | 4. & 5. Mai in Zürich

Unsere Top-Management Konferenz Transformamus startet mit neuem Veranstaltungsort und inhaltlicher Gestaltung in das fünfte Jahr. Melden Sie sich an und seien Sie dabei!

Zum Event